Актуальні питання лінгвістики, професійної лінгводидактики, психології і педагогіки вищої школи
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Актуальні питання лінгвістики, професійної лінгводидактики, психології і педагогіки вищої школи за Дата публікації
Зараз показуємо 1 - 20 з 95
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ The use of information and computer technologies in learning the foreign language(Полтавський державний медичний університет, 2021) Іщенко, O. Я.У статті описано переваги застосування інформаційних та комп’ютерних технологій (ІКТ) у вивченні іноземної мови. Дано визначення терміну ІКТ і особливості їх застосування на заняттях з іноземної мови. Основна увага зосереджена на перевагах нових підходів та інструментів до вивчення іноземної мови, серед яких підготовка спільних проектів та мультимедійні презентації. ІКТ розглядається як інструмент для набуття студентами ряду компететностей, які допомагають сформувати мультикультурну мовну особистість, готову до міжкультурного спілкування. Було підкреслено, що ІКТ має велике практичне значення, оскільки забезпечує візуалізацію навчального матеріалу,підвищує мотивацію студента та розширює його світогляд.Документ Методи фасилітації, застосування їх на практиці навчання латинської мови та медичної термінології у вищій школі, при змішаному навчанні(Полтавський державний медичний університет, 2021) Гуцол, М. І.У статті розглядаються проблеми змішаного навчання, яке поєднує професійну підготовку і особистісний розвиток індивідуальності майбутніх медиків. Фасилітація — це інструмент, який допомагає полегшити процес спільного прийняття рішення. Особливо корисним інструмент стає під час онлайн навчання і є дієвою продуктивною технологією в управлінні педагогічними методами у вищій школі. Її основний зміст вкладається у положення-висловлювання фасилітатора. Викладач-фасилітатор перетворює процес комунікації у зручний і легкий для всіх її учасників, допомагає групі зрозуміти загальну мету й підтримує позитивну групову динаміку для досягнення цієї мети у процесі дискусії, не захищаючи при цьому жодну з позицій.Документ Творческая личность: от идеи до реализации(Полтавський державний медичний університет, 2021) Глобина, Людмила Викторовна; Глобіна, Людмила Вікторівна; Globina, L. V.Актуализируется важность органического сочетания инновационных образовательных технологий, традиционных видов речевой деятельности и творческой личности педагога в условиях дистанционного обучения. Креативный преподаватель, осуществляющий языковую подготовку иностранных студентов, должен находиться в постоянном поиске эффективных методик, которые помогут разнообразить и улучшить учебный процесс.Документ Опанування новел українського правопису в післядипломній освіті медичних фахівців: екскурс і дискурс(Полтавський державний медичний університет, 2021) Каруник, К. Д.Запровадження оновленої редакції українського правопису від 2019 р. спонукає громадян якнайшвидше опанувати змінені правила. Не всі правописні «новели» легко сприймаються та засвоюються, тому й потребують насвітлення через призму української мовної системи, на становлення якої істотно вплинула мовна політика останнього сторіччя. Деякі правила годі пояснити без історичного екскурсу. Свою вагу мають і нинішні тенденції розвитку літературної мови та їхня об’єктивна оцінка. Ознайомлення медичних фахівців із цими засадничими критеріями помітно полегшує їхнє розуміння нових правописних заведенцій.Документ Modern approaces to the teaching phthisiology to english medium students in conditions of distance learning(Полтавський державний медичний університет, 2021) Matvyeyeva, S. L.В сучасних умовах стрімкого прогресу науки і техніки концепція якості освіти набуває особливої актуальності. COVID-19 вноси деякі корективи у сферу медичної освіти. Кафедра використовує декілька технічних моделей дистанційного навчання. Лекції з туберкульозу проводяться у форматі онлайн-конференції в програмі Microsoft Teams. З кожної теми cтуденти проходять тестування в системі Moodle відповідно до календарно-тематичного плану. Під час онлайн-уроку про Zoom або Google Meet вчитель опитує тему, виправляє відповідь, використовуючи попередньо завантажені матеріали - презентації, відео, фотографії та рентгенограми, що допомагає засвоїти матеріал. Маючи великий досвід у підготовці спеціалістів для зарубіжних країн, кафедра туберкульозу та пульмонології розглядає цю роботу як справу національного значення. Навчальні програми для англомовних студентів відповідають вимогам і не відрізняються від базових програм, за якими навчаються їхні однолітки-українці. За кредитно-модульною системою навчальна програма студентів четвертого курсу медичних факультетів передбачає аудиторну роботу (лекції та практичні заняття), позакласну (самостійну) роботу студентів та підсумковий модульний контроль.Документ Контроль якості знань з української мови як іноземної у студентів віддідення довузівської підготовки(Полтавський державний медичний університет, 2021) Мельниченко, Т. Є.Стаття присвячується аналізу та систематизації різних форм контролю рівня знань іноземних студентів з української мови як іноземної на початковому етапі навчання. Відзначається ефективність тестового контролю для формування інтересу до предмета, ставлення до навчання і формування таких якостей, як самостійність, ініціативність, працьовитість. Визначено вимоги до тестового контролю, описані його функції, форми та види, Аналізується доцільність використання тестів у навчанні української мови. Вказуються переваги та недоліки комп'ютерного тестування, яке активно використовується у зв'язку з бурхливим розвитком техніки та інформаційно-комунікативних технологій.Документ Педагогічна культура у ВНЗ освіти(Полтавський державний медичний університет, 2021) Самойленко, Т. О.; Нетребчук, Л. М.Проаналізовано нові вимоги до підвищення якості навчання, які будуть не лише забезпечувати передачу набутого комплексного досвіду від одного покоління іншому, але й створювати умови для максимального розвитку особистості майбутнього спеціаліста, здатного самостійно здобувати знання.Документ Транслітерація иншомовних медичних термінів, що починаються латинською буквою H (h)(Полтавський державний медичний університет, 2021) Гаврилюк, Н. С.Стаття присвячена українській транслітерації иншомовних медичних термінів, що починаються латинською буквою h. Відзначено, що парадоксальність української мовної ситуації в цьому питанні полягає в тому, що ми запозичуємо і транслітеруємо англійські терміни не напряму з англійської мови, а з російської, що саме зумовлює помилкове вживання літери х. Згідно чинних правил звук h в українській мові відтворюється літерою г, наприклад: hospice – госпіс, hostel – гостел тощо. Розглянуті шляхи подолання цієї мовної проблеми.Документ Determinants of the act of speech in the process of communication(Полтавський державний медичний університет, 2021) Wojciechowska, J.Streszczenie: W tekњcie przedstawiono rozumienie komunikatu jako aktu mowy w ujкciach czoіowych jкzykoznawcуw, takich jak miкdzy innymi: Ferdynard de Saussure, Karol Bьhler, Leonard Bloomfield, Renata Grzegorczykowa, Roman Jakobson, Antoni Furdal. Wskazano na fukcje aktu mowy, ponadto rozwaїania poszerzono o teoriк aktуw mowy Johna L. Austina. Zwiкџle odniesiono siк do interpersonalnoњci zachowaс jкzykowych, a takїe kategorii tworzonych przez predykaty okreњlaj№ce stosunek osoby mуwi№cej do dictum. Teoriк uzupeіniono rуwnieї o warunki fortunnoњci Johna Rogera Searleʼa. Wskazano na postawк komunikacyjn№, ktуra w przekonaniu autorki powinna powinna byж њwiadoma, naturalna i zgodna z prawd№.Документ Самостійна робота здобувача вищої освіти, як невід’ємна частина формування майбутнього фахівця(Полтавський державний медичний університет, 2021) Калюжка, Олена Олександрівна; Гасюк, Наталія Іванівна; Фастовець, Марина Миколаївна; Жук, Людмила Анатоліївна; Артьомова, Наталія СергіївнаПідвищення ефективності навчального процесу у виші є актуальним завданням. Однією із актуальних проблем сучасної освіти є створення умов здобувачам вищої освіти для розвитку, самореалізації та самоосвіти. Рішення задач формування творчої особистості фахівця, здатного до саморозвитку, самоосвіти, самостійної інноваційної діяльності, неможливо лише за допомогою простої передачі готових знань від викладача до здобувача. Питанням організації самостійного навчання здобувачів вищої освіти присвячено чимало робіт, в яких висвітлюються форми, методи проведення та способи контролю під час вивчення конкретних предметів. Ефективний саморозвиток можливий тільки при наявності стійкої навчальної мотивації, тому особлива увага приділяється проблемам її формування. Самостійна робота на практичному занятті збагачує здобувачів вищої освіти досвідом спілкування з хворими та їх рідними, сприяє закріпленню навичок об’єктивного обстеження, вибору методів обстеження та схем лікування хворих. Тому, одним із основним завдань сучасного освітнього процесу при підготовці майбутнього фахівця є формування стійкого позитивного ставлення до професійної діяльності, розуміння зв'язку навчально-професійних компетенцій із мотивацією навчання, створення умов для самостійного навчання та подальшого особистісно-професійного розвитку.Документ Особливості перекладу англійської медичної літератури(Полтавський державний медичний університет, 2021) Нестеренко, Н. В.У статті розглянуто особливості перекладу медичної літератури. Визначено, що складнощі перекладу залежать від засобів словотворення медичних термінів за допомогою латинських та грецьких терміноелементів, шляхом афіксації, конверсії, абревіації, скорочень. Встановленні засоби запозичень медичних термінів з латинської, грецької, французької та німецької мов. Проаналізовано особливості перекладу «хибних друзів перекладача».Документ Шляхи покращення якості навчання на клінічній кафедрі медичного університету під час пандемії(Полтавський державний медичний університет, 2021) Лєсний, В. В.; Лєсна, А. С.Метою даної роботи було проаналізувати якість вивчення практичних навичок за допомогою сучасних хірургічних симуляторів у малих академічних студентських групах. За для забезпечення протиепідемічних заходів студенти були поділені на малі академічні групи, розташування у “операційному залі” з умовою 1 особа на 10 м2, при нормальній температурі тіла здобувачів освіти. За допомогою box-лапароскопічного симулятора студент знайомиться з лапароскопічним інструментарієм. Заняття в малих групах дозволяє засвоїти маніпуляцію накладання ендоскопічного кишкового шва за 3,0±0,5 хвилин, після чого контрольне тестування студенти вирішують з результатом 90±10%. За допомогою LAP Mentor-ендоскопічного симулятора студенти виконують оперативні втручання, що відбувається в умовах реалістичного тактильного зворотнього зв'язку, реалістичної візуалізації патологічнозмінених органів. Контрольне тестування студенти проходили в найкоротші терміни з 100% результатом.Документ Folkloryzm w wychowaniu dziecka w kontekście zjawiska unifikacji kulturowej(Полтавський державний медичний університет, 2021) Boczar, JanuszW niniejszym artykule podkreślony został wychowawczy walor folkloru, mianowicie walor różnicujący i adresujący w kontekście zjawiska unifikacji kulturowej, czyli fenomenu upodabniania kulturowego, jaki wyraźnie zauważamy w dzisiejszym świecie.Документ Мовні вибіркові дисципліни та їх роль у формуванні комунікативних компетентностей як складова особистісно-орієнтованого навчання(Полтавський державний медичний університет, 2021) Сидоренко, О. В.; Денисенко, О. М.В умовах реформування вітчизняної вищої школи важлива роль відводиться особистісно-орієнтованому навчанню, яке наділяє студента правом долучатися до формування навчальної програми та реалізовувати принципи компетентнісної 265 освіти. Цьому сприяють, зокрема, мовні вибіркові дисципліни, які впливають на формування базових комунікативних компетенцій.Документ Валідність кваліфікаційного іспиту крок-1: оцінювання рівня професійної англомовної комунікативної компетенції студентів медиків(Полтавський державний медичний університет, 2021) Гордієнко, О. В.; Дмитерко, Є. В.; Мирошниченко, О. А.Проаналізовано сучасні дослідження щодо вивчення особливостей оцінювання рівня знань фахових іспитів для студентів вишів. Досліджено структуру загальномовних та фахових іспитів з англійської мови професійного спрямування. Визначено вимоги до рівня володіння англійською мовою професійного спрямування у студентів медиків відповідно до CEFR. Була виявлена основна мета та завдання іспитів КРОК-1, CAE, TOLES, BEC, APTIS, OET у розрізі їхньої структури. Розглянуті стандарти міжнародних іспитів з англійської мови та виявлені групи іспитів, які є основними для вступу до вишів, для роботи за кордоном та є іспитами професійного спрямування. Розкрита структура та наповнюваність іспитів професійного спрямування та загальних іспитів. Проаналізована якість кваліфікаційного іспиту КРОК- 1 у порівнянні з існуючими CAE, TOLES, BEC, APTIS, OET для перевірки рівня саме професійної комунікативної компетенції студентів медиків. В процесі роботи виявлено, що іспит «Крок 1» не перевіряє у повному обсязі рівень професійної англомовної комунікативної компетенції студентів медиків, а виявляє тільки комунікативну компетенцію з читання. Як було зазначено центром тестування, що іспит КРОК-1 є міжнародним іспитом з основ медицини з фундаментальних та клінічних дисциплін, що використовується на міжнародному рівні. В даній статті також було розглянуто параметри якості кваліфікаційного іспиту КРОК-1 відповідно до вимог рівня володіння англійською мовою згідно до CEF of Reference. Отримані результати були зіставлені та зроблені висновки.Документ Виміри свободи у контексті ідентичності мігрантів(Полтавський державний медичний університет, 2021) Терещенко, О. В.Документ Цифрова компетентність як невід’ємна складова професійного розвитку викладача ЗВО(Полтавський державний медичний університет, 2021) Капустник, В. А.; Дерев ’янченко, Н. В.Стаття присвячена актуальній проблемі формування цифрової компетентності викладачів ЗВО. Відзначено, що задля забезпечення якісного надання освітніх послуг сучасний педагог має підвищувати рівень володіння інформаційно-цифровими технологіями. Проаналізовано механізми визначення рівня цифрової компетентності освітян, які реалізуються на державному рівні. Висвітлено досвід Харківського національного медичного університету щодо впровадження цифрових технологій у освітнє середовище: використання пакету сервісів Google Suite for Education; робота з системою управління навчанням Moodle; матеріально-технічне оснащення кафедр і структурних підрозділів. Увагу акцентовано на ролі внутрішнього моніторингу якості освіти у мотивації науково-педагогічних працівників підвищувати рівень власної цифрової грамотності.Документ Формування вмінь оформлення діагнозів латинською мовою(Полтавський державний медичний університет, 2021) Бермас, Л. І.; Бермас, О. М.В умовах глобалізації науки, яка характерна нашому часу, важко уявити собі можливість формування високоосвіченого та ерудованого лікаря без знань медичної термінології латинської мови, яка ще до того ж полегшує вивчення ,зокрема, і англійської мови.Документ Місце термінів-епонімів у курсі медичної біології(Полтавський державний медичний університет, 2021) Єрошенко, Галина Анатоліївна; Клепець, Олена Вікторівна; Рябушко, Олена Борисівна; Ваценко, Анжела Володимирівна; Улановська-Циба, Наталія Аркадіївна; Передерій, Ніна Олександрівна; Кінаш, Оксана В'ячеславівна; Шевченко, Костянтин ВасильовичУ статті проведено аналіз деяких термінів-епонімів та визначено їх місце у курсі медичної біології при вивченні розділів «Біологія клітини» та «Молекулярна біологія». Встановлено, що розглянуті епонімічні терміни посідають важливе місце у вивченні багатьох тем практичного курсу медичної біології. Ознайомлення здобувачів освіти із походженням і становленням епонімів дозволяє глибше розкрити сутність біологічних об’єктів, явищ і закономірностей, провести інтеграційні зв’язки з іншими дисциплінами, розширити науковий та культурний кругозір студентів, сприяти засвоєнню ними професійної мови.Документ Сучасні форми і методи організації викладання медичної біології(Полтавський державний медичний університет, 2021) Єрошенко, Галина Анатоліївна; Ваценко, Анжела Володимирівна; Улановська-Циба, Наталія Аркадіївна; Передерій, Ніна Олександрівна; Рябушко, Олена Борисівна; Кінаш, Оксана В'ячеславівна; Клепець, Олена Вікторівна; Шевченко, Костянтин Васильович; Григоренко, Альона Сергіївна; Донець, Ілона МиколаївнаЕфективність підготовки майбутніх фахівців залежить від впровадження в навчальний процес різноманітних форм і методів організації навчання. Викладання медичної біології майбутнім медикам відбувається відповідно нормативним документам та навчально-методичним матеріалам, що забезпечує виконання здобувачами освіти робочої програми освітньої компоненти. Поєднання класичних форм і методів навчання з сучасними технологіями підвищують мотивацію та активізують освітню діяльність.