Актуальні питання лінгвістики, професійної лінгводидактики, психології і педагогіки вищої школи
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Актуальні питання лінгвістики, професійної лінгводидактики, психології і педагогіки вищої школи за Дата публікації
Зараз показуємо 1 - 20 з 93
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Оволодіння англомовною фаховою термінологією студентами медичних закладів вищої освіти(Полтавський державний медичний університет, 2022) Русалкіна, Л. Г.; Станчак, С. Ю.Для студентів медичних закладів вищої освіти, що опановують визначену спеціальність, одним із основних завдань є навчитися спілкуватися і розуміти автентичну мову. Відповідно, студенти повинні практично володіти іноземною мовою на такому рівні, щоби вміти користуватися нею у межах свого фаху, тобто володіти специфікою фахової термінології, а саме вміти прочитати англомовну фахову статтю, анотацію до лікарського засобу англійською мовою, поспілкуватися з іноземними колегами в телефонному чи он-лайн режимі, тобто використовувати мову для здійснення процесу спілкування. Тому постала необхідність комунікативної компетенції та зросла роль англомовної підготовки студента в сучасному медичному професійному середовищі. Відповідно до стандарту дисципліни «Іноземна мова» в немовному закладі навчання іноземної мови повинно мати комунікативно-орієнтований та професійно-орієнтований характер. Метою дисципліни є набуття студентами медичних спеціальностей високого рівня комунікативної компетенції, який дає можливість використовувати англійську мову на практиці у професійній діяльності.Документ Чим керуватися лікарям та освітянам в епоху виробничих і гуманітарних меганоореволюцій-ХХІ ?(Полтавський державний медичний університет, 2022) Кірик, Т. В.; Корсак, К. В.Усім відомо, що людство досягло кризової стадії. Але мало хто усвідомлює, що на планеті розпочалися одразу дві глобальних меганоореволюції. №1 — рух до порятунку від пандемій і групи колапсів через використання екологічно ідеальних ноотехнологій (ноосферних виробництв), які надають Homo все потрібне і виліковують поранення біосфери. Ми помітили їх у 2000 році, стежили за зростанням, писали статті і створили Нооглосарій. Нині рятівних технологій приблизно 40 (головна — протеїн Fy). Менш помітна меганоореволюція №2 у сфері гуманітарних наук. Це ревізія історичних знань на основі використання даних нооісторії — сукупності досягнень археометрії, палеогенетики, секвенування генів та інших молодих ноонаук. Ми наводимо приклади перших ноодосягнень науковців України і пропонуємо стратегію її ноорозвитку в ХХІ ст.Документ Правда й неправда: чи вони перетинаються чи посідають чіткі межі(Полтавський державний медичний університет, 2022) Гутор, Л. В.; Cодомора, П. А.Межі між правдою та неправдою оцінюються в контексті теорії спогаду Платона. Природа знання розглядається як досить невловима, і тому викликає потреба дослідити природу поняття істини як такої. Важливі теорії істини аналізуються та беруться до уваги, щоб оцінити межі між правдою та неправдою. Питання правди та неправди обговорюється в контексті ширшої теми сприйняття Всесвіту. Тому в рамках пізнання аналізується місце мови і відчуттів. Теорії сучасних і постмодерністських мислителів розглядаються як продовження деяких тверджень Платона. Деякі підходи до пізнання Всесвіту оцінюються в діахронічному аспекті з метою розробки відповідної теорії межі між правдою та неправдою. Підходи до парадоксів, пов’язаних зі знанням і обманом, оцінюються, щоб визначити різницю між правдою та неправдою.Документ Самостійна робота в системі вищої медичної освіти(Полтавський державний медичний університет, 2022) Филенко, Борис Миколайович; Ройко, Наталія Віталіївна; Старченко, Іван Іванович; Черняк, Валентина Володимирівна; Проскурня, Сергій АнатолійовичВ статті розглядається значення самостійної роботи в системі вищої медичної освіти, форми її проведення та методи контролю. Самостійна робота здобувачів освіти призначена не лише для оволодіння знаннями з окремої дисципліни, але й для формування навичок самостійної роботи взагалі, у навчальній, науковій, професійній діяльності, здатності приймати на себе відповідальність, самостійно вирішувати проблеми, знаходити конструктивні та оптимальні рішення у кризових ситуаціях, тощо. Специфічними принципами організації самостійної роботи є принципи інтерактивності навчання, розвитку інтелектуального його потенціалу, забезпечення цілісності та безперервності дидактичного циклу навчання. Самостійна робота студентів є одним з найважливіших елементів навчання та виховання в закладі вищої медичної освіти. Застосовування сучасних технологій самостійної роботи студентів із залученням електронних підручників, мультимедійних лекцій та інших засобів показують, що вони дозволяють здобувачам освіти досягати високого рівня знань і формувати у них рівень компетенцій, які необхідні для ефективного здійснення майбутньої професійної діяльності лікаря. Правильна організація самостійної роботи в сучасних умовах має вирішальне значення для створення психологічних та педагогічних умов розвитку інтелектуальної ініціативи, пізнавальної самостійності у навчальній діяльності та формуванні конкурентоспроможності й інших рис особистості майбутнього лікаря. Інтеграція традиційних методів навчання та сучасних інформаційних технологій дозволяє суттєво підвищити якість професійної медичної підготовки.Документ Формування професійної компетентності майбутніх лікарів-стоматологів(Полтавський державний медичний університет, Полтавський національний педагогічний університет імені В. Г. Короленка, 2022) Петрушанко, Тетяна Олексіївна; Іленко-Лобач, Наталія Володимирівна; Литовченко, Ірина Юріївна; Ніколішина, Елла ВячеславівнаКомпетентність фахівця - складна інтегрована характеристика особистості, яка зумовлює її здатність до реалізації власного потенціалу для успішної діяльності у професійній та соціальній сфері. Показником професіоналізму і фахової майстерності є професійна компетентність майбутніх лікарів-стоматологів, основа формування якої - базова медична освіта. Професійна компетентність, як поєднання високого рівня теоретичної підготовки та здатності до її реалізації під час практичної діяльності, концентрує в собі організаційно-правові, загально-медичні, психолого-педагогічні, соціально-комунікативні, морально-етичні та науково-технічні аспекти компетентності. Питання професійної компетентності є актуальним та надзвичайно важливим у контексті підвищення конкурентоспроможності наших фахівців на світовому ринку, а також конкуренції поміж самими фахівцями.Документ Сучасні підходи до формування клінічного мислення у здобувачів вищої освіти при вивченні оториноларингології(Полтавський державний медичний університет, 2022) Безега, Михайло Іванович; Зачепило, Світлана Вікторівна; Безшапочний, Сергій Борисович; Гасюк, Юрій АнатолійовичОдним із головних завдань навчального процесу в медичному закладі вищої освіти є формування клінічного мислення у здобувачів вищої освіти, що дозволить їм в подальшому здійснювати власну практичну діяльність з високою продуктивністю. В даній статті проаналізовані традиційні та сучасні форми і методи навчання, серед яких особливої уваги заслуговують активні та інтерактивні, а саме: робота в «малих групах», «мозкові штурми», «рольові ігри», метод відпрацювання навичок тощо. Використання всіх цих засобів під час вивчення оториноларингології сприяє творчій самореалізації майбутніх лікарів, покращує засвоєння матеріалу, допомагає в опануванні практичних навичок, що, в цілому, позитивно впливає на розвиток клінічного мислення та удосконалює професійну підготовку молодих фахівців.Документ Імідж педагога в сучасному світі(Полтавський державний медичний університет, 2022) Ільченко, Валентина Іванівна; Пікуль, Катерина Вікторівна; Прилуцький, Костянтин Юрійович; Горіздра, Людмила Михайлівна; Дуднікова, Антоніна МиколаївнаРозвиток позитивного іміджу викладача ЗВО, виступає однією із складових модернізації вищої освіти, є на сьогодні дуже важливим і необхідним. З одного боку - це конкурентоспроможність викладача на ринку освітніх послуг; з іншого - реформування старих методів навчання та виховання студентської молоді, які в більшій мірі себе вже вичерпали і не відповідають вимогам сьогодення, а тим більше майбутнього поствоєнного періоду.Документ Навчання через викладання - перспективи методу в закладах вищої медичної освіти(Полтавський державний медичний університет, 2022) Кострікова, Юлія Анатоліївна; М'якінькова, Людмила ОлександрівнаУ медичній освіті зростає зацікавленість у розвитку професійних та особистих компетентностей, які сприяють оволодінню навичками спілкування, для забезпечення оптимальної взаємодії майбутнього лікаря. У традиційних медичних навчальних програмах розвиток професійних компетентностей, основою яких є ефективна взаємодія, відтерміновується до вивчення клінічних дисциплін. Залучення студентів у спілкування з можливістю висловлювати власну думку, гуманістичне ставлення грунтоване на партнерстві, самовихованні та самоорганізації є основою ефективної сучасної медичної освіти. З метою покращення якості освіти запропоновано використання методу «навчання шляхом викладання», розробленого Жаном-Полем Мартеном. Ідеєю методу є викладання навчального матеріалу “рівним” серед “рівних”, коли студент бере на себе відповідальність пояснення матеріалу своїм одногрупникам з можливістю управління всіма процесами заняття та підготовки, що забезпечує індивідуальний та соціалізований стиль навчання. Студенти беруть відповідальність за викладання та власне навчання. Викладач стає фасилітатором, який пропонує теми, методи та матеріали для реалізації навчальної діяльності, корегує, переконується у якості засвоєння матеріалу. Ролі викладача та студентів розглядаються як партнерство. «Навчання шляхом викладання» дає можливість отримати загальні компетентності, серед яких креативність, незалежність, впевненість у собі, самоефективність, командна робота, комунікація, комплексне мислення, емпатія, пошук та управління, методологія дослідження, навички презентації та дискусії, цифрові навички. Автори статті мають власний досвід впровадження методу “навчання через викладання” під час роботи зі студентами факультету міжнародних відносин з англомовною формою навчання.Документ Досвід оптимізації методів мовної підготовки іноземних студентів в умовах воєнного часу(Полтавський державний медичний університет, 2022) Глобіна, Людмила ВікторівнаРозглянуто особливості організації дистанційного навчання іноземних студентів в умовах воєнного стану. Зазначається, що результативність мовної підготовки значною мірою залежить від поєднання та вмілої комбінації синхронного і асинхронного форматів.Документ Analysis of the socio-demographic characteristics of krakow singles participating in the research(Полтавський державний медичний університет, 2022) Mateusz SzastPresented subject matter is an analysis of the socio-demographic characteristics of the respondents participating in large studies on the functioning of contemporary singles in Krakow. Over six hundred people were tested in April 2021 by means of the diagnostic survey method as well as the CAWI online survey technique. The article presents the silhouette of a contemporary single from Krakow as well as its surroundings. It is remarkable for the reason that several commonly repeated assumptions concerning the functioning of singles can be observed, treating singles as sophisticated, conscious, assertive, decent earners as well as highly educated people.Документ Формування іншомовних навичок у майбутніх фахівців за допомогою онлайн технологій в умовах дистанційного навчання(Полтавський державний медичний університет, 2022) Трофименко, А. О.В даному дослідженні були розглянуті переваги формування іншомовних навичок у майбутніх фахівців в умовах дистанційного навчання з використанням онлайн технологій навчання, цифрових інструментів та онлайн платформ. В статті проаналізовані форми інтерактивного навчання та робота з ними, охарактеризовано методичні моделі дистанційного навчання.Документ Підбір дистракторів у тестових завданнях з англійської мови як засіб підвищення їх якості(Полтавський державний медичний університет, 2022) Черчата, Л. М.Стаття присвячена огляду теоретичних і практичних аспектів педагогічних вимірювань. З ’ясовано трактування поняття тестування, розкрито переваги такої форми педагогічного контролю. Ідентифіковано ознаки, специфічні особливості тесту та наявність низки етапів процесу тестування. Приділено увагу особливостям використання тестових завдань різного формату. Описано різницю між тестуванням закритого і відкритого типу. Подано рекомендації щодо підготовки тестових завдань. Акцентовано увагу на важливості підбору належної кількості та адекватності дистракторів, здатних за умови дотримання рекомендацій знижувати ймовірність угадування в процесі виконання завдання, покращуючи тим якість тесту. Через призму педагогічних досліджень, розкрито природу дистракторів у тестових завданнях, особливості їх творення та способи виявлення. В якості перспектив подальших наукових розвідок запропоновано більш ґрунтовне дослідження інструментів аналізу і складання тестових завдань та підбору дистракторів.Документ Цифрові інструменти Google в організації освітнього процесу в медичних закладах освіти(Полтава : Вид-во “Астрая", 2022) Драбовський, Віталій Сергійович; Аветіков, Давид Соломонович; Драбовська, Інна Анатоліївна; Малик, Сергій Васильович; Гринь, Володимир Григорович; Челішвілі, Анатолій ЛеонідовичУ статті проаналізовані можливості цифрових інструментів Google для організації освітнього процесу в медичних закладах освіти: створення наочних дидактичних матеріалів, створення контрольних тестів, систем анкетування електронних навчальних курсів, портфоліо та сховища цифрових освітніх ресурсів. У статті наведені можливості окремих Google-програм в комплексному та одноосібному застосуванні для організації навчального процесу та автоматизованого зворотного зв'язку для здобувачів освіти освітніх закладів медичного профілю.Документ Переваги дистанційного навчання серед здобувачів вищої медичної освіти в умовах сьогодення(Полтавський державний медичний університет, 2022) Попова, Ірина Борисівна; Васильєва, Катерина Володимирівна; Безега, Олена Вікторівна; Ємченко, Яна ОлександрівнаДистанційна форма навчання (ДН) в наш час залишається одним з гострих полемічних питань у вищий медичній освіті. В умовах пандемії, а тим більше військових дій на території нашої країни змушують викладачів та студентів вдосконалювати сучасні смарт - технології у тому числі у володінні практичними навичками. Логічно, що прихильників дистанційного навчання дедалі стає все більше. На протязі попереднього навчального року спостереження мотиваційно - когнітивної і технологічної готовності до дистанційного навчання показали, що більшість студентів позитивно мотивовані до дистанційного навчання і складали 82% від загальної кількості студентів і під час навчання використовують мобільні технології, мобільні ресурси, сайти, тощо.Документ Формування професійного іміджу майбутнього лікаря(Полтавський державний медичний університет, 2022) Ждан, Вячеслав Миколайович; Кітура, Євдокія Михайлівна; Бабаніна, Марина Юріївна; Іваницький, Ігор Валерійович; Ткаченко, Максим Васильович; Лебідь, Володимир ГригоровичУ статті розглянуто види і функції іміджу. Наведено визначення професійного іміджу лікаря, складові лікарського іміджу: внутрішній і зовнішній компоненти. Зовнішній компонент іміджу складається з габітарного, кінетичного, ментального, комунікативного та середовищного іміджу, що значно впливає на професійну успішність. Складовими габітарного іміджу є зовнішній вигляд та фізична конституція. Кінетичний імідж лікаря визначається якістю невербальної комунікації. У рамках своєї професійної діяльності ефективність дій лікаря багато в чому визначається комунікативним іміджем: умінням спілкуватися. стилем спілкування у професійному світі. Основним завданням мовного етикету у спілкуванні лікаря та пацієнта є встановлення контакту та підтримання офіційно ввічливих відносин. Розглянуто етапи формування професійного іміджу майбутнього лікаря.Документ Лінгвістичні засади формування майбутнього лікаря хірургічного профілю(Полтавський державний медичний університет, 2022) Пелипенко, Олександр Васильович; Малик, Сергій Васильович; Павленко, Світлана Миколаївна; Челішвілі, Анатолій Леонідович; Півень, Юрій Миколайович; Гончаров, Артем Володимирович; Ковальов, Олександр Сергійович; Чіп, Євгеній ЕдуардовичВолодіння іноземними мовами зажди вважалось ознакою високого інтелектуального рівня людини. Здатність вільно спілкуватись мовою співрозмовника є невід’ємною складовою роботи професійного лікаря і викликає повагу та довіру пацієнта. Тому підготовка майбутніх лікарів повинна враховувати лінгвістичну складову, особливо при невідкладній допомозі, коли часу на виклик та очікування перекладача немає. В дослідженні проведений аналіз даних анонімного опитування здобувачів вищої освіти відносно їх лінгвістичної підготовки та бажаних результатів з оптимізацією подальшого розвитку в цьому напрямку. Отриманий матеріал порівняний з даними аналогічного анкетування, проведеного 5 років тому. Встановлено, що базова лінгвістична підготовка здобувачів вищої освіти залишається практично без змін. Відмічається конкретизація при виборі кількості мов та їх групової належності. Відповіді на окремі запитання об’єктивно залежать від політичної ситуації в країні та світі. На основі отриманих даних та власного досвіду авторів внесені певні корективи у рекомендації оптимізації процесу фахової підготовки майбутніх лікарів хірургічного профілю.Документ Інтерактивні методи навчання мікробіології у процесі підготовки бакалаврів сестринської справи(Полтавський державний медичний університет, 2022) Дерев’янко, Тетяна Василівна; Звягольська, Ірина Миколаївна; Полянська, Валентина Павлівна; Федорченко, Віра Іванівна; Derevianko, T. V.; Zvagolska, I. M.; Polanska, V. P.; Fedorchenko, V. I.Розкрито питання доцільності впровадження інтерактивних методів навчання мікробіології у процесі підготовки бакалаврів сестринської справи, що формує у здобувачів освіти пізнавальну потребу й готовність до одержання професійних навичок.Документ Мотивація здобувачів вищої медичної освіти до успішного навчання(Полтавський державний медичний університет, Полтавський національний педагогічний університет імені В. Г. Короленка, 2022) Бойченко, Ольга Миколаївна; Мошель, Тетяна Миколаївна; Крутікова, Анна ДмитрівнаМотивація до навчання є однією з найголовніших умов реалізації навчальновиховного процесу, яка сприяє розвитку інтелектуальних здібностей та удосконалення особистості. В зв̕язку з цим, особливого значення набуває формування у здобувачів освіти внутрішнього рушійного фактору розвитку професіоналізму та особистості, яким виявляється професійна мотивація.Документ Базові знання з ортодонтії у формуванні професійних навичок у іноземних студентів англомовної форми навчання(Полтавський державний медичний університет, 2022) Смаглюк, Любов Вікентіївна; Воронкова, Ганна Володимирівна; Карасюнок, Анна Євгеніївна; Куліш, Неля Володимирівна; Ляховська, Анастасія Віталіївнаостаннє десятиріччя спостерігається зростання кількості іноземних студентів, охочих отримати освіту в українських закладах вищої медичної освіти з англомовним викладанням. Переваги англомовного навчання очевидні: для багатьох іноземних студентів англійська мова доступна й комфортна для спілкування; англійська є однією з основних мов міжнародних наукових інформаційних ресурсів; завдяки використанню англійської мови в навчальному процесі для іноземних студентів відкриваються можливості продовження освіти в інших країнах. Моделювання професійних умінь майбутнього лікаря-ортодонта є складовою цілісного навчального процесу. Повноцінне засвоєння базових знань дозволяє формувати позитивні професійні орієнтації, які дають змогу побудувати у свідомості студента ідеальну модель майбутньої фахової діяльності, що служитиме еталоном у професійному саморозвитку. Педагогами кафедри ортодонтії широко використовуються нові сучасні форми і методи навчання, що дає можливість підвищити якість освіти. З цією метою викладачами було створено і видано англомовний навчальний посібник «Basic course in Orthodontics». Посібник дає можливість освоїти механізми росту і розвитку зубощелепно-лицевого відділу людини; методи обстеження пацієнта із зубо-щелепними аномаліями і деформаціями; основні принципи планування, методи лікування і профілактики пацієнтів із зубо-щелепними аномаліями та деформаціями. Використання навчальних посібників, добре ілюстрованих і адаптованих під рівень студентів, таких як «Basic course in Orthodontics», дозволяють підготувати їх до подальшої ефективної професійної діяльності, побудованої на фундаментальних базових знаннях, що забезпечить формування спеціаліста лікаря-ортодонта.Документ Заперечення, прийняття та адаптація: освітній процес у період війни(Полтавський державний медичний університет, 2022) Гутор, Л. В.У статті проаналізовано вплив станів заперечення, прийняття та адаптації на освітній процес у період воєнного часу. На основі вивчення досвіду забезпечення вищої освіти у країнах, що впродовж тривалого часу перебувають у воєнному стані, обґрунтовано позитивний вплив цих станів на можливість, ефективність та якість забезпечення навчального процесу.