Актуальні питання лінгвістики, професійної лінгводидактики, психології і педагогіки вищої школи
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Актуальні питання лінгвістики, професійної лінгводидактики, психології і педагогіки вищої школи за Назва
Зараз показуємо 1 - 20 з 93
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Analysis of the socio-demographic characteristics of krakow singles participating in the research(Полтавський державний медичний університет, 2022) Mateusz SzastPresented subject matter is an analysis of the socio-demographic characteristics of the respondents participating in large studies on the functioning of contemporary singles in Krakow. Over six hundred people were tested in April 2021 by means of the diagnostic survey method as well as the CAWI online survey technique. The article presents the silhouette of a contemporary single from Krakow as well as its surroundings. It is remarkable for the reason that several commonly repeated assumptions concerning the functioning of singles can be observed, treating singles as sophisticated, conscious, assertive, decent earners as well as highly educated people.Документ Artificial intelligence for learning english(Полтавський державний медичний університет, 2022) Opyr, M.; Dobrovolska, S.; Panchyshyn, S.Дослідження присвячено використанню штучного інтелекту в процесі вивчення іноземних мов, зокрема англійської. Автори наголошують на необхідності застосування засобів машинного навчання, оскільки це значною мірою сприяє досягненню очікуваних результатів навчання. У роботі подана коротка характеристика кількох із численних програм для вивчення мови на основі штучного інтелекту, які допомагають в оволодінні навичками вимови, граматики, словникового запасу та інших лінгвістичних аспектів. Серед них, зокрема, такі додатки як Lingvist, Duolingo, Quizlet і загально відомі інструменти Google, а саме Google Docs, Google Assistant, Google Maps. У статті обґрунтовано переваги застосування інструментів штучного інтелекту як для викладачів, так і для студентів. Серед основних, варто звернути увагу на адаптацію до потреб студента; персоналізоване навчання; миттєвий зворотній зв'язок; відсутність страху зазнати невдачі; переосмислення ролі викладача; більш глибоке залучення до процесу навчання. Незважаючи на очевидні переваги, штучний інтелект не здатний повністю замінити викладача, а може лише надати додаткові можливості на шляху до мети. Коли штучний інтелект і навчання поєднані, освітній процес досягає нового рівняДокумент Cognitive – onomasiological peculiarities of English medical term formation(Полтавський державний медичний університет, 2022-11-25) Znamenska, I. V.; Знаменська, Іванна ВладиславівнаУ статті представлено когнітивно-ономасіологічну модель породження номінативної одиниці термінологічного характеру у сучасній англійській мові. Було обгрунтовано механізми та основні етапи утворення медичного терміну. За результатами дослідження, можно дойти до висновок, що медичний термін має інтеграційний характер і складається з таких етапів: мотиваційного, значеннятвірного та вербального.Документ Contemporary theories of globalization and their relevance to higher education(Полтавський державний медичний університет, 2022-11-25) Morokhovets, H.; Lysanets, Yu.; Ostrovska, L.; Purdenko, T.; Мороховець, Галина Юріївна; Лисанець, Юлія Валеріївна; Островська, Людмила Йосипівна; Пурденко, Тетяна ЙосипівнаУ рамках сучасної соціологічної теорії ідеї глобалізації відіграють центральну й вирішальну роль. Серед найбільш суперечливих сучасних концепцій у статті виокремлено та проаналізовано студії прибічників теорій гіперглобалізму та їхніх опонентів – “скептиків”. Обидві концепції прогнозують досить різні результати щодо наслідків процесу глобалізації. Відповідні висновки мають першочергове значення для розуміння тенденцій розвитку світу загалом і вищої освіти зокрема.Документ Formarea gindirii creative in predarea limbelor straine prin problematezare la universitatea de stat de medicina din bucovina (Навчання креативного мислення при викладанні іноземних мов шляхом проблематизації у БДМУ)(Полтавський державний медичний університет, 2022) Наместюк, С. В.; Цуркан, Т. Г.Наукові дослідження в галузі педагогіки та методики підкреслюють важливість впровадження творчого мислення у процес вивчення мови. Метою роботи є дослідження формування креативного мислення у навчанні іноземної мови шляхом проблематизації. У статті представлено теоретичний огляд питань розвитку творчих навичок, а також емоційних і когнітивних переваг творчості у вивченні мови. Також метою даної роботи є дослідження значущих передових зв’язків між творчими процесами та продуктивністю у навчанні іноземних мов у Буковинському державному медичному університеті. Концептуалізовано дві стратегії розвитку творчих умінь студентів: проблематизація та проблематологія. Результати дослідження показали, що показники креативного мислення у студентів є низькими і запропонована модель впровадження креативного мислення позитивно вплине на розвиток творчих навичок та сприятиме мотивації у вивченні іноземної мови у медичному навчальному закладі. Можливість практичного застосування отриманих результатів полягає в розробці ефективного методичного інструменту – стратегії проблематизації формування творчих умінь студентів, розкритті специфіки творчості як процесу, як продукту, як потенціалу та виявленні тип особистостіДокумент Grammatik - ubersetzungs - methode im fremdsprachenunterricht(Полтавський державний медичний університет, 2022) Hristea, M.Der Begriff “Methode“ ist aus dem griechisch-lateinischen Wort “methodos/methodus” abgeleitet und bedeutet etwa: “Zugang / Weg, der zu einem bestimmten Ziel führt” (Heuer 1979, 115). Unter diesem Begriff werden diejenigen Ansätze, Verfahren und wiederholbaren Handlungsmuster zusammengefasst, die geeignet sind, das unterrichtspraktische Handeln des Lehrers zu leiten, das sich auf den auswählend gliedernden und stufenden Umgang mit verschiedenen Arten von Lehrgegenständen in der sprachlichen Interaktion mit Schülern bezieht und das Ziel verfolgt, bestimmte Lerninhalte möglichst anwendungsbereit und dauerhaft zu vermitteln (Werlich 1986, 11).Документ How to make on-line learning of the english language efficient(Полтавський державний медичний університет, 2022) Іщенко, О. Я.У статті описано основні помилки, які може допустити вчитель на дистанційному навчанні та поради, як їх уникнути. Основні з них - це відсутність менеджменту при проведенні заняття, недосконале знання функцій програми, яку використовує вчитель, деякі технічні аспекти. Для подолання цих недоліків наводяться приклади, як цього можна уникнути. Автор також подає перелік корисних он-лайн ресурсів та інструментів, які допоможуть кожному викладачеві зробити своє заняття цікавим та ефективним для студентів.Документ Identifying key areas in teaching English grammar for academic writing(Полтавський державний медичний університет, 2022-11-25) Kostenko, V. G.; Solohor, I. M.; Костенко, Вікторія Геннадіївна; Сологор, Ірина МиколаївнаCучасному академічному письму притаманні характерні граматичні структури та моделі слововживання, які застосовуються для вираження певних комунікативних функцій. Доведено, що лексикограматичний підхід, який передбачає опанування поширених граматичних моделей у поєднанні з відповідними лексичними одиницями, виявився надзвичайно ефективним у навчанні академічному письму. Різні жанри академічної прози навіть у межах певної галузі знання вимагають різних лінгвістичних засобів. Тому вибір найпоширеніших структур, текстів різних жанрів та відповідного рівня складності, їх опрацювання при розробці навчальних завдань, які передбачають гнучке осмислене використання мовних засобів, у значній мірі сприяє формуванню іншомовних та професійних компетенцій у здобувачів вищої медичної освіти.Документ Practical suggestions for developing student motivation peculiarities of teaching/learning processes(Полтавський державний медичний університет, 2022-11-25) Slipchenko, L. B.; Bieliaieva, O. M.; Lysanets, Yu. V.; Prykhod'ko, Ya. M.; Сліпченко, Лариса Борисівна; Бєляєва, Олена Миколаївна; Лисанець, Юлія ВалеріївнаУ статті розглядаються проблеми процесу викладання/навчання, зокрема ті, які є найбільш актуальними для контексту розвитку мовленнєвих навичок на поглибленому рівні володіння іноземною мовою. У даній статті досліджуються педагогічні технології, дидактичний процес, що визначає студентів медичної спеціальності як суб’єкта педагогічної діяльності. Подано практичні поради щодо розвитку мотивації. У статті аналізуються загальні принципи, які роблять процес викладання/навчання більш «розслаблюючим» і менш «жертовним» як для викладача, так і для студента. Також пропонуються деякі рекомендації для тих, хто вивчає мову, у світлі наведених вище теоретичних міркувань.Документ Problems of professional language training of students of the international faculty with english-speaking form of education(Полтавський державний медичний університет, 2022-11-24) Bilash, S. M.; Oliinichenko, Ya. O.; Koptev, M. M.; Donchenko, S. V.; Kononov, B. S.; Oliinichenko, M. O.; Koval, Yu. P.; Білаш, Сергій Михайлович; Олійніченко, Ярина Олександрівна; Коптев, Михайло Миколайович; Донченко, Світлана Владиславівна; Кононов, Богдан Сергійович; Олійніченко, Марина Олександрівна; Коваль, Юрій ПавловичProfessional language training for medical university students plays an important, sometimes even decisive, role in their future professional activities, particularly in building effective verbal communication between a doctor and a patient. Students of an International Faculty with an English-language form of education face several problems related to acquiring terminological equivalents in Latin and English, which must correspond to each other. This issue is especially relevant when studying morphological disciplines, in particular, Clinical Anatomy and Operative Surgery, since this educational component is a kind of bridge that combines theoretical and clinical disciplines. Furthermore, the use of official medical terminology facilitates the assimilation of educational material and creates a foundation for studying clinical disciplines and further medical activity.Документ The formation features of the pedagogical character and the professional culture of a teacher in a higher medical educational establishment(Полтавський державний медичний університет, 2022) Maksymenko, A. I.; Sheshukova, O. V.; Kuz, I. O.; Polishchuk, T. V.; Mosiienko, A. S.; Максименко, Аліна Іванівна; Шешукова, Ольга Вікторівна; Кузь, Ірина Олексіївна; Поліщук, Тетяна Вікторівна; Мосієнко, Анна СергіївнаThe professional and pedagogical character of a teacher in a higher medical educational establishment is characterized as a purposefully formed integral dynamic character. It is constructed by the teacher himself and is conditioned by the correspondence and interpenetration of his internal and external personal and individual qualities, designed to reveal the emotional and psychological action. the interaction of the subject with applicants for higher education, patients, colleagues, administration, society, and himself. The high pedagogical culture of a teacher is one of the factors which determine the quality of his professional activity.Документ Word-formative potential of verbal stems in English medical terminology(Полтавський державний медичний університет, 2022-11-25) Znamenska, I. V.; Solohor, I. M.; Kostenko, V. G.; Знаменська, Іванна Владиславівна; Сологор, Ірина Миколаївна; Костенко, Вікторія ГеннадіївнаThe present article deals with word-formative potential of underlying stems in the direction of derived stem with prefixes of English medical terms. The underlying stems are represented by root irregular verbs of Germanic origin. The activity, valence, and productivity of underlying stems and combinatorial features of prefixes which participate in the formation of derived stems are established.Документ Youtube як платформа для вивчення латинської мови: аналіз закордонного досвіду(Полтавський державний медичний університет, 2022) Литовська, О. В.Викладання класичних мов в Україні традиційно спирається на граматично-перекладний метод. Використання вітчизняними освітянами можливостей YouTube є мінімальним. YouTube канали постають платформами для викладання найширшій аудиторії та водночас складовою освітнього процесу, що уможливлює самостійне опанування дисципліною. Закордонні викладачі латинської мови мають багаторічний досвід успішного використання YouTube для викладання латини нДокумент Актуальні питання лінгвістики, професійної лінгводидактики, психології і педагогіки вищої школи(Полтавський державний медичний університет, 2022-11-24)У збірнику представлено статті вітчизняних і зарубіжних науковців, всяких висвітлюються різноманітні проблеми сучасної лінгвістики, психології та педагогіки вищої школи, зокрема, медичної. Для керівників і науково-педагогічних працівників закладів вищої освіти, магістрантів, аспірантів, докторантів, а також усіх, хто цікавиться широким колом теоретичних і практичних питань, пов’язаних зі сферою вищої освіти. The Book of Proceedings presents articles by Ukrainian and foreign scientists, with a focus on various problems of modern linguistics, psychology and pedagogy of higher education, in particular, medical education. The Book is intended for administrative authorities and academic staff of higher education institutions, master students, postgraduate students, postdoctoral students, as well as everyone who is interested in a wide range of theoretical and practical issues related to the field of higher education.Документ Актуальність волонтерської діяльності студентів-медиків у період пандемії Covid-19(Полтавський державний медичний університет, 2022) Шевчук, Микола Петрович; Дудченко, Максим Олександрович; Кравців, Микола Ігорович; Іващенко, Дмитро Миколайович; Прихідько, Роман Анатолійович; Зезекало, Єфім Олегович; Заєць, Сергій МиколайовичУ роботі розглядається значущість добровольчої діяльності студентів- медиків під час пандемії COVID-19. Під час пандемії увага до волонтерства, а також його популярність серед студентів-медиків значно зросла. Волонтерська діяльність допомагає становленню особистості майбутнього лікаря, дозволяє формувати не лише комунікативні та організаторські здібності, виховувати почуття відповідальності, а й такі якості як співчуття, співпереживання, стресостійкість, терплячість при роботі з людьми похилого віку в період пандемії.Документ Антропоморфні терміни-метафори в психіатричній термінології(Полтавський державний медичний університет, 2022) Телеки, М. М.У статті розглядаються антропоморфні терміни-метафори, що функціонують у термінологічній системі психіатрії. У найменуваннях простежується екстраполяція людських реакцій, поведінкових відхилень, намірів, мотивів на подібні етіологію та генезис психічних хвороб.Документ Аспекти дистанційного навчання в закладах вищої медичної освіти в сучасних умовах(Полтавський державний медичний університет, 2022) Ждан, Вячеслав Миколайович; Лебідь, Володимир Григорович; Бабаніна, Марина Юріївна; Кир'ян, Олена Анатоліївна; Ткаченко, Максим ВасильовичУ даній статті автори розглядають можливості організації дистанційного навчання на післядипломному етапі освіти лікарів, в умовах самоізоляції та невизначеності. Розглянуто основні принципи навчання в дистанційних умовах із використанням платформ і сервісів, які потрібні викладачеві в післядипломній медичній освіті. Визначено основні переваги і недоліки технології дистанційного навчання. Висвітлено головні особливості кожної платформи та сервісу для дистанційного навчання - Microsoft Teams, Moodle, Zoom, Cisco Webex Meeting, Google Classroom, розглянуто їх сильні та слабкі сторони.Документ Базові знання з ортодонтії у формуванні професійних навичок у іноземних студентів англомовної форми навчання(Полтавський державний медичний університет, 2022) Смаглюк, Любов Вікентіївна; Воронкова, Ганна Володимирівна; Карасюнок, Анна Євгеніївна; Куліш, Неля Володимирівна; Ляховська, Анастасія Віталіївнаостаннє десятиріччя спостерігається зростання кількості іноземних студентів, охочих отримати освіту в українських закладах вищої медичної освіти з англомовним викладанням. Переваги англомовного навчання очевидні: для багатьох іноземних студентів англійська мова доступна й комфортна для спілкування; англійська є однією з основних мов міжнародних наукових інформаційних ресурсів; завдяки використанню англійської мови в навчальному процесі для іноземних студентів відкриваються можливості продовження освіти в інших країнах. Моделювання професійних умінь майбутнього лікаря-ортодонта є складовою цілісного навчального процесу. Повноцінне засвоєння базових знань дозволяє формувати позитивні професійні орієнтації, які дають змогу побудувати у свідомості студента ідеальну модель майбутньої фахової діяльності, що служитиме еталоном у професійному саморозвитку. Педагогами кафедри ортодонтії широко використовуються нові сучасні форми і методи навчання, що дає можливість підвищити якість освіти. З цією метою викладачами було створено і видано англомовний навчальний посібник «Basic course in Orthodontics». Посібник дає можливість освоїти механізми росту і розвитку зубощелепно-лицевого відділу людини; методи обстеження пацієнта із зубо-щелепними аномаліями і деформаціями; основні принципи планування, методи лікування і профілактики пацієнтів із зубо-щелепними аномаліями та деформаціями. Використання навчальних посібників, добре ілюстрованих і адаптованих під рівень студентів, таких як «Basic course in Orthodontics», дозволяють підготувати їх до подальшої ефективної професійної діяльності, побудованої на фундаментальних базових знаннях, що забезпечить формування спеціаліста лікаря-ортодонта.Документ Вербалізація персуазивних стратегій у сучасному англомовному публіцистичному дискурсі(Полтавський державний медичний університет, 2022) Якимчук, В. В.Статтю присвячено аналізу персуазивних комунікативних стратегій та засобів їх вербалізації у сучасному англомовному публіцистичному дискурсі, а саме на матеріалі текстів статей британського видавництва “The Guardian” розділу “Ukraine invasion”. Центральне місце в дослідженні займають стратегії виокремлені на основі традиційної риторики, де для персуазивного впливу на аудиторію застосовують етос, пафос та логос. Наведено основні контексти вживання стратегій з метою мотивації та переконування, які використовують автори статей для отримання бажаного впливу на читачів.Документ Види, засоби, форми й методи педагогічного контролю у вищій школі(Полтавський державний медичний університет, 2022) Бєлан, Оксана Василівна; Борзих, Оксана Анатоліївна; Лавренко, Анна Володимирівна; Герасименко, Наталія Дмитрівна; Дігтяр, Наталія Іванівна; Авраменко, Яніна Миколаївна; Мормоль, Ірина Анатоліївна; Кайдашев, Ігор ПетровичУ статті розглядаються важливі питання педагогічного контролю у вищій школі з урахуванням сучасних реалій загальноосвітнього простору і технологій навчання, що є важливою складовою навчального процесу.